sábado, 3 de marzo de 2012

Sortida Mas Ventós

Bon dia,

Us presentem una nova sortida de l’Ateneu Camina. Aquesta vegada tornarem a l’Empordà, on farem un tomb per la Serra de Verdera.

Punt i hora de sortida de la ruta:
El punt d’origen de l’excursió serà Palau-Saverdera a les 10 del matí.

Com quedem:
La data de la sortida serà el dissabte 17 de març.
Aquells i aquelles  que hi vulguin anar en cotxe particular i siguin a Girona, es trobaran a dos quarts de nou del matí a la Plaça Catalunya de Girona, per distribuir-se entre els diferents cotxes que hi hagi disponibles. El temps aproximat del trajecte és d’1 hora.
Per aquells i aquelles que vulgueu anar directament a Palau-Saverdera, l’hora de sortida serà les 10 del matí.

Com arribar-hi des de Girona:
Aquesta és la ruta que us recomano per tal arribar a Palau-Saverdera des de Girona:
Agafeu l’A2, antiga NII, sentit Figueres, un cop allà preneu la sortida indicada amb “N-260 FIGUERES PORTBOU” i seguiu per la N-260 sentit Portbou. Després d’uns 10 quilòmetres, just després de veure el Celler Trobat a ma dreta, arribareu a una desviació on en baixant ja apareix el nom de Palau-Saverdera, agafeu-la o acabareu a Llançà. Quan arribeu a Palau, haureu de seguir les indicacions del mapa d’aquí baix per tal d’arribar a l’aparcament i punt de sortida.

Què veurem:
En aquesta sortida passarem per l’ermita de Sant Onofre, després ens acostarem fins a Mas Ventós, un cop allí, passarem pel coll de Mosquit fins arribar al Castell de Sant Salvador de Verdera, d’aquí baixarem per veure el monestir de Sant Pere de Rodes, seguirem visitant Santa Elena, llavors tornarem a Mas Ventós des d’on, en funció de l’hora, seguirem pel camí de la Creu Blanca per veure Pau o baixarem directament a Palau.

Aquí teniu algunes imatges del que veurem:

Sant Onofre
Sant Salvador
Sant Pere de Rodes
Vista des de la Creu Blanca

Ruta i perfil:

A la imatge de dalt, podeu veure el recorregut previst en vermell, i la ruta alternativa en blau. A la d’aquí baix, hi ha el perfil de la ruta vermella.

Quasi 15 quilòmetres amb un desnivell positiu d’uns 800 metres.
Comptem que la ruta es pot fer en unes quatre hores i mitja, comptant aturar-se uns 20 minutets per esmorzar.

Què cal portar:
Roba còmode i un calçat adient per a caminar.
Recomanable roba d’abric, l’Empordà és terra de vent i si gira tramuntana millor anar preparats.
Líquids per hidratar-se i alguna cosa per esmorzar.
Pel que fa al dinar, les opcions més recomanables son, o dinar en tornant a Girona vora les tres de la tarda o bé dinar en algun restaurant de Palau-Saverdera.

Apa doncs, hi esteu totes i tots convidats.